Ulotka to wciąż niezwykle skuteczna forma reklamy. Dlatego wiele firm nadal z niej korzysta. Jednak skuteczność ulotki zależy przede wszystkim od tego czy zostanie ona właściwie zaprojektowana. Dlatego zlecając projekt ulotki wziąć powinno się pod uwagę kilka istotnych czynników.
Przede wszystkim należy odpowiedzieć sobie na pytanie po co nam ulotka? Innymi słowy, jaki ma spełniać cel. Na ulotce nie może być bowiem zbyt wielu informacji reklamowych. Taka ulotka będzie bowiem nieczytelna, a tym samym nieskuteczna. Dlatego najlepiej skoncentrować się na jednej kwestii (np. promocja konkretnego produktu) i to ją promować na ulotce.
Kolejna ważna sprawa to grupa docelowa. Projektując ulotkę dokładnie należy wiedzieć do kogo chcemy trafić ze swoim przekazem reklamowym. Od tego zależy jaka zostanie użyta kolorystyka, jakie grafiki czy czcionka. Inaczej bowiem wyglądać powinna ulotka jeśli grupą docelową są młodzi ludzie, a inaczej np. w przypadku seniorów.
Wspomniano o grafikach, zdjęciach. Ich użycie na ulotce reklamowej także musi być przemyślane. Wszelkie grafiki muszą zostać użyte tak, aby ulotka reklamowa była oczywiście zauważalna, ale jednocześnie grafika nie może przesłaniać najważniejszych informacji jakie chcemy za pomocą ulotki przekazać.
Nie można zapomnieć także o samym formacie ulotki. Do wyboru mamy wiele z nich. Może być to ulotka w formacie A5, A6 czy DL. Formatów ulotek jeszcze oczywiście więcej. Wszystko zależy od naszych potrzeb i oczekiwań. Jeśli jednak naprawdę chcemy się wyróżnić można zastanowić się nad niestandardowym formacie. Oczywiście takie rozwiązanie będzie nieco droższe. Podobnie jest w przypadku gramatury papieru. Ulotka może być bowiem wydrukowana na papierze o różniej grubości.
Jeśli mowa o kosztach to trzeba wiedzieć, iż koszt druku ulotek jest obecnie niezwykle niski. Za nieduże pieniądze wydrukować można nawet kilka tysięcy egzemplarzy ulotek.